lørdag den 15. december 2012

Evil Twin Brewing - Even More Jesus 2012 12,0%

Jeg er som sagt tidligere opsat på at få mange nye ting ind på min blog for at gøre den mere overskuelig og informationsrig som overhovedet muligt. Jeg er derfor begyndt at opdatere med alk procent på alle øllene så hver især ved hvor på skalaen hver øl ligger. Jeg arbejder også på at få sat mere fokus på hvilke typer øl det er jeg anmelder. Alt det kommer senere.

Evil Twin Brewing er ligesom Mikkeller et fantom bryggeri der brygger deres øl på andre bryggerier rundt omkring i verden. De 2 "bryggerier" har langt mere tilfælles end man umiddelbart tror, manden bag Mikkeller (Mikkel Borg Bjergsø) har en tvillinge bror ( Jeppe Jarnit-Bjergsø) som står bag Evil Twin, Drikkeriget og Ølbutikken på Istedgade.

Even more Jesus er så vidt jeg ved en juleøl selvom det ikke officielt står nogen steder. Typen er imperial stout. Den er fuldstændig ligesom tjære, tung, tyk og kul sort. Skummet er fuldstændig mørkt og cremet. Duften er intens og har ting som lakrids, kaffe og chokolade der dominere ligesom ragnarok i valhal. Konsistens er tyk og cremet. Smagen er masser af kaffe, lakrids, kaffe tilsat en moderat mængde røg og brændte noter. Selvom den er rigtig kraftig så er alkoholen godt skjult i denne imponerende tjære øl. Den er fin sød men en lille mærkværdig skarphed af bitterhed rammer til sidst som er maltplaceret.

Alt i alt en strålende øl. Store anbefalinger herfra. Dog vil jeg ikke mene den passer til julemaden, den vil overgå maden med mange længder.

Karakter 5

Ingen kommentarer:

Send en kommentar