lørdag den 9. marts 2013

Spendrups Bryggeri - Pistonhead (Plastic Fantastic) 4,7%

Egentlig havde jeg tænkt mig at "Øl Folket" skulle være helt færdig opdateret nu men det er desværre ikke sket endnu, jeg satser på at det er helt færdigt i denne weekend.

Dette er den anden af de 3 svenske øl jeg havde på lager, jeg kan desværre ikke sige så meget om hvad de har kosten da det er nogle jeg har fået. Jeg kan sige at det ikke lige har været de dyreste øl i Sverige.


Spendrups bryggeri er et familie ejet bryggeri der har en mere end 100 år lang historie. De har 4 bryggerier fordelt over hele Sverige.

Pistonhead er af typen Vienna og er blevet brygget med malt, vand, humle og gær. Den holder 4,7% alk.

Øllet er ravfarvet med hvidt skum. Den har en sød duft præget af karamel og en smule humle. Konsistensen er fyldig, blød og rund i smagen. Denne type (vienna) er typisk en lager med karamel malt så derfor får de tit denne karamel aroma som jeg går ud fra er meget svært at undgå i disse typer og karamel er lige præcis det jeg fanger i smagen, udover det er der lidt fersken og humle over den. Den er dog ret sød, jeg mangler klart bitterhed fra humlen som desværre er blevet tabt et eller andet sted i processen. Den er let perlende og ganske drikkelig.

Det er dog ikke den største oplevelse man skal forvente fra dette bryg.

Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar