søndag den 8. juni 2014

Brøckhouse - Epic Stout 10%


I går gik Stronzo Brewing Co. konkurs, meget beklageligt da jeg og forhåbentlig mange andre har haft nogle gode øl oplevelser med deres øl. Du kan læse mit seneste indlæg med dem her

Jeg har i dag valgt at gå i gang med Epic serien fra Brøckhouse der som bekendt også gik konkurs i 2009.  De er alle 3 desværre udløbet og jeg ved ikke om alle 3 smager som de skal. Hvis ikke så kommer der ikke noget indlæg med den pågældende øl. Kan dog godt sige at Epic Stout ikke fejler noget.

Det er en imperial stout af type og den er brygget af bygmalt, umaltet byg, humle, rørsukker og gær. Den holder 10% alk.

Det er en kulsort øl med skum der ikke holder så længe. Man kan tydeligt dufte de her ristede malte, kaffe med en sprittet fornemmelse. Den har en tyk flydende konsistens med både masser af dybde og fylde. I smagen fornemmer jeg igen tydeligt de her ristede malte men også masser af sødme, det er en blanding af kaffe, lakrids, chokolade, brød og en lidt sprittet fornemmelse. Den afslutter med en tør krydret bitterhed.

En rigtig dejlig øl men har denne lidt irriterende sprittet fornemmelse som trækker ned ellers dog et glædeligt gensyn med Brøckhouse.

Karakter 4.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar